Wiosna, to okres intensywnego budzenia się do życia przyrody i czas pracy w ogrodach. Nasza szkoła posiada liczne zielone tereny i kilka ogródków. Mamy ogród: róż, wiejskich kwiatów, klomb wiosennych roślin, "zieloną klasę" oraz powstałą jesienią alejkę małych drzewek z akcji "Drzewko za makulaturę". Postanowiliśmy wzbogacić nasze "zielone laboratoria" w nowe okazy. Wykonaliśmy prace porządkowe i zasadziliśmy rośliny wiosenne: przebiśniegi, dzwonki, białe fiołki.
Posieliśmy rośliny miododajne wśród klombu różanego(ogórecznik) i w ogródku wiejskim(nasturcje, groszek). Mamy kilka krzewów budlei, która zwabia motyle i jest doskonałym miejscem ich obserwacji i podziwiania. Wypielono rośliny inwazyjne(nawłoć), dając więcej miejsca okazom rodzimym. Zasadziliśmy kilka bambusów na trawniku w celu obserwacji szybkiego wzrostu roślin. Aby lepiej zbadać życie i różnorodność świata owadów postawiliśmy przy starej jabłoni dwa odnowione ule i kilka domków dla dzikich pszczołowatych. Zaczęliśmy z klasą drugą i trzecią zajęcia "zielonych lekcji" w terenie. Uzbrojeni w lupy, powiększalniki i aparaty fotograficzne, zaczęliśmy poznawanie przyrody w powiększeniu i zrozumieniu cyklu życia otaczającego nas świata.
Bożena Baranowska