Czasami w szkole "mamy cyrk", ale tym razem był taki prawdziwy. Klaun rozśmieszał, przestraszał i dokazywał. Żongler zabawiał rzutami, balansował na różnych przyborach. Wciągnięte w zabawę zostały dzieci i obecni rodzice. Ogromną atrakcję stanowił potężny, ale łagodny wąż. Super relaks poprzez śmiech dla małych i tych większych widzów. Obserwowaliśmy sztuczki z wielkim podziwem i wyciągnęliśmy z obserwacji wnioskiem, iż ćwiczenia i trochę talentu czynią mistrza w każdej dziedzinie.
Bożena Baranowska
Dzień Matki to wielkie wydarzenie w życiu naszej szkoły. Tego dnia wszystkie maluszki są bardzo podekscytowane, a jednocześnie zadowolone, ponieważ w sposób wyjątkowy wyrażają swoją wdzięczność, szacunek a nade wszystko okazują miłość do swoich kochanych mam. Wszystkie dzieci, te małe, średnie i duże nie zapominają o mamusiach obdarzając je kwiatami, prezentami, buziakami, ale przede wszystkim kierując do nich ciepłe życzenia, płynące prosto z maleńkich serduszek.
Uczniowie klasy trzeciej rozpoczęli przygodę z ptakami od obserwacji tych, które występującymi na terenie zielonym w okolicy szkoły. Wyprawy z lornetkami i aparatem fotograficznym stały się w ostatnich dwóch tygodniach codziennością.
Spotkaliśmy: pliszkę siwą, szpaki, kwiczoły, kawki, bociana, jaskółkę dymówkę.
Pliszka siwa - mały ptaszek, smukły z długim ogonkiem, czarno- biało- szaro upierzony. Łatwo rozpoznać po charakterystycznym "machaniu" w górę i w dół długim ogonkiem, szybkim biegiem i rytmicznymi ruchami głową. Widzieliśmy go na boisku szkolnym, gdy poszukiwał owadów wśród trawy. Wykonał potem falisty lot i zniknął. W tym roku jest rzadko widywany, w porównaniu do lat ubiegłych. Zwróciliśmy na to uwagę, ponieważ oglądaliśmy pracę o pliszce siwej, napisaną przez naszą koleżankę z klasy VI, dwa lata temu.
Fundacja Uniwersytet Dzieci rozpoczęła program "Zrób niedźwiedziom przysługę. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w szkołach podstawowych”. Przyłączyliśmy się jako szkoła do jego realizacji. Otrzymaliśmy pakiet materiałów do budowy makiety. Przeprowadziliśmy lekcję z programu "Scenariusze lekcji" pt. "Jak żyć w zgodzie ze zwierzętami?"
"Program jest próbą odpowiedzi na ważne pytania dotyczące współczesnego człowieka i wypracowaniem przez nauczycieli i uczniów nowatorskich rozwiązań uwzględniających potrzeby zwierząt żyjących w otoczeniu, ciągłości ekosystemu, przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności dla mieszkańców."
Jak przeliterować słowo „KOT” ? Żaden problem K-O-T. Jednak tak prosta czynność może się trochę skomplikować gdy trzeba ją wykonać w języku angielskim. Z tym trudnym zadaniem zmierzyli się nasi uczniowie w ramię w ramię z podopiecznymi ze szkół w Rydzewie i Miłkach.
Finał I Gminnego Turnieju „Spelling Bee”, który odbył się 28 kwietnia w Staświnach, przyciągnął uczniów szkół gimnazjalnych i podstawowych z gminy Miłki. Cały konkurs organizowany był przez nauczycieli języka angielskiego Łukasza Witkowskiego (SP Staświny) oraz Barbarę Czyrko (ZPO Miłki).
Pierwszym zadaniem uczestników było napisanie dyktanda w języku angielskim. Następnie odbył się kolejny etap w którym, każdy indywidualnie, literował słowo w obecności komisji, która składała się z nauczycieli języka obcego ze szkół w naszej gminie.